Faq


 

1. Hoe registreer ik mijzelf bij Hippotrader ? 

 

 

Als u zichzelf bij ons wilt registreren klikt u in de rode balk op registreren. Er verschijnt nu een venster waarin u gegevens over uzelf in kunt voeren waaronder een gebruikersnaam en wachtwoord. U dient de door u ingevoerde gebruikersnaam en wachtwoord goed te onthouden omdat u deze later nodig heeft om bij ons in te loggen. U wordt geacht kennis te nemen van onze algemene voorwaarden, en hiermee akkoord te gaan, gaat u hiermee niet akkoord dan kunt u zich helaas niet bij ons registreren.

Als laatste moet u de aangegeven code overnemen om het registratieproces te beëindigen. 

 

U ontvangt nu een E-mail van ons op het door u opgegeven E-mail adres. In deze E-mail bevind zich een link waar u op moet klikken om uw zojuist aangemaakte account te activeren.

 

Nadat u uw account heeft geactiveerd kunt u zich bij ons inloggen met de door u gekozen gebruikersnaam en wachtwoord.   

 

 

 

2. Hoe plaats ik een advertentie op Hippotrader ? 

 

 

Om een advertentie te plaatsen dient u zich eerst bij ons te registreren. Hoe dit werkt kunt u lezen onder het artikel registreren(*1). 

 

Als u zich bij ons geregistreerd heeft kunt u inloggen met de door u gekozen gebruikersnaam en wachtwoord. Nadat u dit heeft gedaan verschijnt er in de rode balk de extra optie advertentie plaatsen. Als u hier op klikt komt u in een venster waarin u de specificaties van uw paard kunt invoeren. Ook kunt u foto’s toevoegen. 

 

Als laatste optie kunt u er voor kiezen om de ingevoerde advertentie alleen zichtbaar te maken voor handelaren of voor iedereen. Als u voor de optie alleen handelaren kiest wil dit zeggen dat alleen bij ons geregistreerde handelaren deze advertentie kunnen bekijken. Deze moeten hiervoor wel bij ons in gelogd te zijn. Desbetreffende advertenties hebben in het overzicht een roze gloed zodat handelaren kunnen zien dat deze advertentie alleen voor hen bestemd is. Als u als particulier voor deze optie kiest moet u er rekening mee houden dat u de geplaatste advertentie niet zelf in het overzicht kunt terug vinden, enkel maar wanneer u bent ingelogd onder de optie mijn advertenties. 

 

Als u alle gegevens over uw paard correct hebt ingevoerd en de gewenste afbeeldingen hebt gekozen klikt u op de knop advertentie plaatsen. De afbeeldingen worden nu naar onze server geupload.

Als u als particulier een advertentie plaatst komt u vervolgens bij ons betalingssysteem. Kies hier de gewenste betaaloptie en volg de instructies. Wanneer uw betaalopdracht geslaagd is wordt uw advertentie direct geplaatst.

 

Geregistreerde handelaren komen niet bij ons betalingsysteem, de door hen ingevoerde advertenties worden direct geplaatst. 

 

 

 

3. Hoe wordt ik handelaar en wat houd dit in ? 

 

 

 

Voor bij ons geregistreerde handelaren beschikt Hippotrader over verschillende extra mogelijkheden waaronder het onbeperkt plaatsen van advertenties en de optie Mijn paarden op mijn site. Laatstgenoemde optie maakt het mogelijk dat u op uw eigen website een overzicht krijgt van de door u geplaatste advertenties op Hippotrader. U hoeft elk paard dus nog maar éen keer in te voeren. U krijgt hiervoor van ons een broncode die u door uw webdesigner eenmalig in uw eigen site moet laten inbouwen. Heeft u hier niemand voor dan kunt u ook contact met ons opnemen. 

 

Als u zich als handelaar wenst te registreren dient u zich eerst als gebruiker te registreren(*1) en ingelogd te zijn.

 

 

Nadat u dit heeft gedaan/al had gedaan kiest u in de rode balk onder Mijn account de optie Handelaar worden ?. Hierna dient u uw bedrijfsnaam op te geven. Deze naam zal in de toekomst bij uw advertenties komen te staan. Nadat u een bedrijfsnaam hebt in gevoerd komt u bij ons betalingssysteem terecht. Kies hier de gewenste betaaloptie en volg de aangegeven instructies. Als uw betaalopdracht geslaagd is ontvangt u van ons een E-mail met betaalbevestiging/faktuur. U bent nu geregistreerd handelaar en uw account is voor éen jaar geldig. Uw gebruikersnaam en wachtwoord blijven ongewijzigd. 

 

Geregistreerde handelaren kunnen ook een link naar hun eigen website en een bedrijfslogo toevoegen. Dit doet u als volgt:

Zorg dat u ingelogd bent.Ga in de rode balk naar Mijn account en kies de optie Handelaar gegevens. Klik hier op wijzigen. U komt nu bij een scherm waar u een logo toe kunt voegen, dit moet een afbeeldingsbestand zijn dat op uw computer staat opgeslagen. Ook kunt u hier het adres van uw eigen website invoeren. 

 

Als u als handelaar bent geregistreerd en advertenties heeft geplaatst komt uw bedrijfsnaam met eventueel uw logo automatisch onder de afdeling Advertenties van handelaren te staan. Deze optie maakt het mogelijk dat men per bedrijf de geadverteerde paarden kan bekijken.  

 

 

 

4. Hoe verwijder/bewerk ik een advertentie ? 

 

 

 

Om een advertentie te verwijderen/bewerken moet u eerst ingelogd te zijn.

 

 

Ga in de rode balk naar Mijn account en kies de optie Mijn advertenties.

U krijgt nu een overzicht te zien van de door u geplaatste advertenties. Achter elke advertentie heeft u de keuze bekijken, wijzigen of verwijderen.

 

 

 

5. Hoe zoek ik een paard ?

 

 

 

 

 

 

Hippotrader beschikt over een zeer geavanceerd zoeksysteem waarmee u een paard naar uw wensen in kunt voeren. Hippotrader geeft dan een overzicht van de paarden die overeenkomen met de door u opgegeven specificaties. 

 

 

Klik in de rode balk op de optie Advertenties.

U komt nu bij een scherm waar u verschillende keuzes heeft zoals Type paard, geslacht, prijs etc. etc.

Pas de specificaties aan naar het paard van uw wens en klik op zoeken. 

 

 

Hippotrader geeft nu een overzicht van de paarden die aan de door u opgegeven specificaties voldoen.

 

U kunt de gevonden paarden op verschillende wijzen sorteren bijv. prijs of plaatsingsdatum. Ook kunt u de gevonden resultaten verfijnen met de optie Verfijn, links van de resultaten. 

 

 

Het kan voorkomen dat Hippotrader geen paarden vindt die aan uw specificaties voldoen. U kiest dan voor Wijzigen zoekopdracht en probeert het met iets minder specificaties nog een keer.

 

 

 

 

Als bovenstaande informatie u geen bevredigend antwoord op uw vraag geeft, neemt u dan contact met ons op